Zde se dozvíte, jak pracovat s nainstalovaným rozšířením Google Tag Manager pro Magento 2 od GetReady.
Modul Google Tag Manager pro Magento 2 od GetReady umožňuje vložit do Magento 2 e‑shopu kontejner služby Google Tag Manager.
Častým požadavkem na úpravu e-shopu je instalace různých skriptů:
Jde o sledovací (trackovací), konverzní, retargetingové kódy, nutné pro součinnost služeb třetích stran, ať už jde o poskytovatele reklamy, statistik návštěvnosti, a podobné, například poskytovatele affiliate programů.
Konkrétními příklady jsou třeba kódy pro Google Analytics, Google Ads, Facebook pixel atd.
Služba Google Tag Manager (dále jen GTM) nabízí alternativní řešení, výhodné zejména pro marketéry, kteří nechtějí nebo nemohou editovat kód webu ad hoc.
Stačí, když je na všech stránkách webu přítomen základní kód GTM, a všechny ostatní skripty třetích stran je pak možné spravovat pomocí webového rozhraní služby GTM.
V účtu GTM je možné vytvářet značky ('tags'), pravidla ('triggers') a proměnné ('variables'), testovat je a publikovat.
Poznámka: Pokud chcete používat pokročilejší metody sledování,
např. tzv. 'Enhanced Ecommerce', musíte do kódu webu kromě GTM kódu
umístit také tzv. datovou vrstvu ('datalayer') s proměnnými, které se mají v GTM využít.
Modul Google Tag Manager pro Magento 2 od GetReady umožňuje vložit do kódu Magento 2 e‑shopu GTM kód v požadovaném tvaru:
Pro začátek je to nutné vyplnit identifikační číslo GTM kontejner v administraci.
Poté bude možné konfigurovat nastavení souhlasu. Uživatel tak bude moci při první návštěvě stránky nakonfigurovat své souhlasy. Tyto informace budou uloženy v Local Storage a použity při další práci se stránkou.
Kromě toho ještě na stránku úspěšného odeslání objednávky ('success page') vkládá do datové vrstvy proměnné:
ConversionValue
(celková cena) TransactionID
(číslo objednávky).
A taky je základní možnost posílat data pro každou stránku, konkrétní informace budou konfigurovány samostatně v každém projektu
V tomto návodu si ukážeme, jak modul nastavit a testovat jeho chování.
Číslo kontejneru použité v tomto návodu je vymyšlené. Nahraďte vlastním.
Instalace modulu není předmětem tohoto návodu - předpokládáme, že máte funkční e‑shop na platformě Magento 2 a modul 'Google Tag Manager pro Magento 2 od GetReady' nainstalován a aktivní. Pokud ne, kontaktujte vašeho administrátora.
Dále budeme potřebovat zřízený účet GTM:
Pro nasazení do Magento 2 e‑shopu nejsou v tuto chvíli nutné další kroky v GTM,
jako např. nastavování tagů a triggerů, ale pro lepší testování proveďte alespoň tzv. publikování.
1) Přihlašte se do administrace.
2) Proklikejte se do místa nastavení modulu:
Dále uvádíme českou i anglickou podobu administrace.
Nastavované ukázkové hodnoty budou pro obě verze stejné.
česky | anglicky |
---|---|
OBCHODY > Nastavení/Nastavení > PRODEJ > Google API > GoogleTagManager od GetReady |
STORES > Setings/Configuration > SALES > Google API > GoogleTagManager by GetReady |
3) Aktivujte modul Google Tag Manager.
jazyk | obrázek |
---|---|
česky | |
anglicky |
4) Vložte ID kontejneru
jazyk | obrázek |
---|---|
česky | |
anglicky |
5) Uložte konfiguraci.
jazyk | obrázek |
---|---|
česky | |
anglicky |
6) Smažte cache.
7) Na frontendu se přesvědčte o výsledku.
(viz dále, 'Jak testovat...')
Je několik způsobů, jak otestovat nasazení GTM kódu:
<!-- Google Tag Manager [by GetReady] -->
<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start':
new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],
j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src=
'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);
})(window,document,'script','dataLayer','GTM-1XXXXX8');</script>
<!-- End Google Tag Manager [by GetReady] -->
<!-- Google Tag Manager (noscript) [by GetReady] -->
<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-1XXXXX8"
height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>
<!-- End Google Tag Manager (noscript) [by GetReady] -->
'getready_gtm': {
'successpage': {
'ConversionValue': '6340.0000',
'TransactionID':'000000054'
}
},
Použijte třeba doplněk ObservePoint TagDebugger.
V konzoli (CTRL+SHIFT+I) najděte záložku 'ObservePoint' a zde uvidíte seznam všech rozpoznaných značek. Váš GTM kontejner by měl být mezi nimi.
Další doplněk který vám může pomocí při testování GTM, je třeba WASP.inspector: (Analytics Solution Profiler).
WASP Inspector vám ukáže strom protředků použitých na stránce, včetně GTM kontejneru a datové vrstvy.
Tímto způsobem také zjistíte, že je kontejner přítomen.
Ale 'LIVE preview' plně využijete až poté, co bude váš kontejner publikován a bude obsahovat nějaké tagy.
Existují i další testování, které jsou ale vázané na konkrétní tagy v kontejneru, např. tagy pro Google Analytics můžete testovat v živém náhledu služby Google analytics.
1) Přihlašte se do administrace.
2) Proklikejte se do místa nastavení modulu (Google Tag Manager musí být aktivován):
Dále uvádíme českou i anglickou podobu administrace.
Nastavované ukázkové hodnoty budou pro obě verze stejné.
Zde jsou následující pole:
česky | anglicky |
---|---|
Je několik způsobů, jak otestovat nasazení GTM kódu:
Zde se zobrazují informace uvedené v administraci v poli "Popis" (angl: Description) a jsou k dispozici následující akce:
Pokud potřebujete změnit nastavení souhlasy, můžete přejít do Můj účet > Údaje účtu > Souhlasy - pro přihlášené uživatele a kliknout na tlačítko "Změňit nastavení souhlasu" (angl: Change consent settings) - znovu se zobrazí okno nastavení souhlasy. Pro nepřihlášené uživatele musí být nakonfigurován block. Pokud otevřete "Vlastní nastavení" (angl: Custom settings) dříve zaškrtnuti souhlasy bude zaškrtnuto
Podpora: +420 773 068 726
GetReady s.r.o. © 2021