10x doprava

Uživatelský manuál

Zde se dozvíte, jak pracovat s nainstalovaným rozšířením 10x doprava pro Magento 2 od GetReady.

Popis

Ve výchozí Magento 2 instalaci máte k dispozici pouze jednu možnost, jak nastavit jednoduchou dopravní metodu s pevnou cenou. Je to "Paušální sazba" (flatrate) .

Nabízíte-li svým zákazníkům například dodání DPD za pevnou cenu 250,-  a balík České pošty za 150,-, s jednou "Paušální sazbou" nevystačíte.

Díky našemu modulu 10x doprava si můžete takových paušálních sazeb nastavit až deset.

Seznam funkcí

  • 10 libovolných dopravních metod
  • vlastní název, popis, cena a další nastavení...
  • vhodné pro kurýry PPL či DPD, doručení Českou Poštou, ale také pro osobní odběr a další dopravní metody, za které chcete účtovat pevnou cenu.

Úvod

Tento návod

V tomto návodu si ukážeme, jak pomocí modulu 10x doprava pro Magento 2 od GetReady nastavit tři dopravní metody s pevnou cenou. Obrázky jsou z naší lokalizace Magento LUMA tématu.

Termíny, použité v tomto návodu

  • backend: administrační rozhraní Magento 2 e-shopu, někdy také 'administrace' nebo 'admin panel'.
    Zde je místo pro nastavení dopravních metod.
  • frontend: Webové rozhraní e-shopu pro běžného uživatele.
    Zde vidíme výsledek naší práce, kterou jsme odvedli v backendu - dopravní metody, zobrazené v košíku a na pokladně

Úkol

Nastavení si předvedeme s konkrétními údaji, pro ostrý provoz si samozřejmě nastavte hodnoty jaké potřebujete :)

Náš příklad si ukážeme v režimu jednoho obchodu.
Nastavení pro multi-store je stejné - pro každý obchod můžete dopravní metody nastavit jinak, nebo pro všechny společně.

Zadání:

Chceme, aby si nakupující mohl vybrat ze tří možností:

  1. balíček České pošty, třeba Balík do ruky, cena České Pošty 120,- Kč, naše náklady na balení jsou 30,- Kč
  2. zásilku, kterou pošleme kurýrem DPD, cena 170,- Kč, kvalitní pevný obal za 80,- Kč
  3. Osobní odběr na naší pobočce. Manipulační poplatek je 40,- Kč, žádné další náklady na balení nejsou.

Nastavení na backendu:

Předpokládáme, že modul 10x doprava je nainstalován.
Pokud ne, kontaktujte vašeho administrátora.

  1. přihlásíme se do backendu

  2. Klikneme na "OBCHODY"

  3. Klikneme na "Nastavení" (v sekci "Nastavení")
    custom-shipping-user-manual-1.png

  4. poskrolujeme dolů a klikneme na "PRODEJ"
    custom-shipping-user-manual-2.png

  5. klikneme na "Způsoby dopravy"
    custom-shipping-user-manual-3.png

  6. Mezi ostatními dopravními metodami vidíme deset řádků modulu 10x doprava, pod každým se skrývá možnost nastavení.
    custom-shipping-user-manual-4.png

  7. Klikneme na první řádek a vyplníme. Pokud je zaškrtnuto pole "Použít systémovou hodnotu" u položky, kterou chceme nastavit, nejprve zaškrtnutí zrušíme...
    custom-shipping-user-manual-5.png a pak vyplníme nebo zvolíme požadovanou hodnotu:
    custom-shipping-user-manual-6.png

  8. Ostatní pole nastavíme podobně, tak, jako na obrázku:
    custom-shipping-user-manual-7.png a máme vyplněnou metodu, kterou nabídneme jako Balík do ruky.

  9. Podobně vyplníme další dvě metody, využijeme k tomu řádky Doprava 2 a Doprava 3.
    balíček DPD:
    custom-shipping-user-manual-8.png


a osobní odběr: custom-shipping-user-manual-9.png

  1. Pokud chceme mít pod kontrolou pořadí zobrazování, vyplňme ještě u každé metody číslo, určující pořadí:

    custom-shipping-user-manual-9a-1.png

  2. Nyní nastavení uložíme - klikneme na "Uložit nastavení" custom-shipping-user-manual-10.png

  3. Aby se změny projevily všude, musíme obnovit cache.
    (Jak na to se dozvíte v tomto manuálu v sekci Smazat cache)

Ověření na frontendu

  1. přihlásíme se na frontend pod zákaznickým účtem

  2. přidáme do košíku nějaké zboží:
    custom-shipping-user-manual-frontend-1.png

  3. V košíku již můžeme vidět odhad dopravy a můžeme si zvolit jednu z možností:
    custom-shipping-user-manual-frontend-2.png

  4. Pokračujeme k pokladně - zde si již nějakou možnost dopravy zvolit musíme:

    custom-shipping-user-manual-frontend-3.png

  5. Pokračujeme přes výběr platební metody a vidíme souhrn objednávky:
    custom-shipping-user-manual-frontend-4.png

  6. Odešleme objednávku. Způsob dopravy je v mailu objednávky uveden:
    custom-shipping-user-manual-frontend-5.png

Ověření na backendu

  1. přihlásíme se do backendu

  2. proklikáme se na objednávky: "PRODEJ > Prodej/Objednávky"

  3. Najdeme objednávku, která nás zajímá, a klikneme na "Zobrazit" v řádku objednávky:
    custom-shipping-user-manual-backend-2.png

  4. V sekci Informace o dodání bychom měli vidět zvolenou a použitou dodací metodu.
    custom-shipping-user-manual-backend-1.png

Vypnutí paušální sazby (volitelně)

Pokud používáme modul 10x doprava pro Magento 2 od GetReady, nepotřebujeme standardně instalovaný modul "Paušální sazba" (flatrate) . Můžeme jej vypnout.

  1. přihlásíme se do backendu

  2. proklikáme se do "OBCHODY > Nastavení/Nastavení > PRODEJ > Způsoby dopravy"

  3. otevřeme panel "Paušální sazba", v poli Zapnuto zvolíme Ne. custom-shipping-user-manual-11.png

  4. Klikneme na "Uložit nastavení"

  5. Smažeme vyrovnávací paměť.
    (Jak na to se dozvíte v tomto manuálu v sekci Smazat cache)

Další nastavení

U každého způsobu dopravy můžeme nastavit další parametry.

Můžeme například místo pevné sazby za balení určit hodnotu procentem z ceny dopravy.

Nebo omezit způsob dopravy jen na vybrané země (státy).

V případě omezení dále můžeme nastavit, zda se taková metoda bude vůbec zobrazovat nebo ne.

A konečně - máme možnost si určit text, který se zobrazí v případě nedostupnosti metody.

Řešení problémů

Postupovali jste podle návodu, ale nechová se to, jak by mělo? Zkuste:

Smazat cache

To pomůže ve většině situací, kdy v backendu provedete změnu, ale na frontendu ji nevidíte, přestože jste všechny změny v backendu uložili a okno s frontendovou stránkou znovu načetli.

Jak vyčistit cache?

  1. Pokud nejste přihlášeni do backendu, tak to učiňte.
  2. kliknout na "SYSTÉM"
  3. kliknout na "Správa mezipaměti" (v sekci "Nástroje")
  4. kliknout na "Vyprázdnit mezipaměť Magenta"

Kontaktovat administrátora

Pokud se setkáte se situací, která není v tomto návodu popsána, zkuste kontaktovat vašeho adminstrátora. Pravděpodobně vám bude umět pomoci s vyřešením situace. Můžete se jej také zeptat, zda již není k dispozici novější verze našeho doplňku 10x doprava pro Magento 2 od GetReady.