Poznámka u objednávky

Uživatelský manuál

Zde se dozvíte, jak pracovat s nainstalovaným rozšířením Poznámka u objednávky pro Magento 2 od GetReady.

Bližší vysvětlení účelu tohoto modulu

Modul Poznámka u objednávky pro Magento 2 od GetReady (dále jen 'Poznámka u objednávky') umožňuje přidat k objednávce poznámku.

Tato funkce je žádáná a v základní instalaci Magento 2 chybí. Náš modul tento nedostatek odstraňuje.

Seznam funkcí

  • možnost přidat k objednávce poznámku
  • zadávání poznámky je na kroku s paymentem
  • na frontendu se poznámka zobrazuje v user account v detailu objednávky
  • v backendu se poznámka zobrazuje v gridu s objednávkami a v detailu objednávky
  • poznámka se může zobrazit i v emailu potvrzující objednávku
  • české překlady
  • poznámka přidána do emailové šablony nově vytvořené objednávky (dvě nové šablony: New Order With Comment, New Order With Comment For Guest)

Termíny, použité v tomto návodu

  • backend: administrační rozhraní Magento 2 e-shopu, někdy také 'administrace' nebo 'admin panel'.
    Zde je místo pro nastavení dopravních metod.
  • frontend: Webové rozhraní e-shopu pro běžného uživatele.
    Zde vidíme výsledek naší práce, kterou jsme odvedli v backendu
  • cache: Magento 2 používá více druhů vyrovnávací paměti neboli cache. Pokročilé nastavení je práce pro zkušeného vývojáře, ale každý správce systému by měl vědět, že hlavní důvod existence cache je rychlost. Velmi zjednodušeně a obecně napsáno: často používané věci jsou hned po ruce, ale nemusejí být v nejnovější podobě. A z toho plyne potřeba občasné obnovy cache. Zejména došlo-li k nějakému zásahu do systému. Děláme-li změnu konfigurace Magento 2, pak bychom měli (ve většině případů) cache smazat.
  • scope: Termín, kterým označujeme tu konkrétní část v hierarchii Magento e-shopu, která nás zajímá. (Např. ji právě nastavujeme). Více o scope si můžete přečíst třeba zde: HIERARCHIE MAGENTO E-SHOPU
  • reload: Obnovení stránky. Znovunačtení jejího obsahu ze serveru. Většinou má tato akce v prohlížeči symbol kruhové šipky.
  • grid: Způsob zobrazení datových položek (textů, obrázků, čísel..) Může být na frontendu i na backendu. Má podobu tabulky, nebo mřížky. Položky jsou uspořádané v řádcích a sloupcích.

Práce s modulem 'Poznámka u objednávky'

Máte k dispozici prostředí e-shopu Magento 2, s přístupem do backendu a s vytvořeným zákaznickým účtem pro frontend. Dále předpokládáme, že modul Poznámka u objednávky pro Magento 2 od GetReady je nainstalován. Pokud ne, kontaktujte vašeho administrátora, instalace modulů není předmětem tohoto návodu.

V tomto návodu si vyzkoušíme vytvoření objednávky s poznámkou. Učiníme tak na frontendu při průchodu pokladnou. Poté, co objednávku vytvoříme, zkontrolujeme, kde všude se naše poznámka objeví.

Screnshoty a popisy tlačítek, které zmiňujeme v návodu, jsou z lokalizovaného tématu Magento Luma.

Nastavení v backendu

Součástí modulu jsou také upravené šablony pro e-maily. Nejprve je musíme aktivovat:

  1. Přihlaste se do backendu
    user-manual-11.png

  2. Proklikejte se sem:
    'Obchody > Nastavení/Nastavení > (scope) > Prodej > Obchodní e-maily > Objednávka'

  3. V poli 'Šablona potvrzení nové objednávky' zvolte šablonu 'New Order With Comment GR'
    user-manual-12.png

  4. Podobně nastavte také objednávku pro nepřihlášené uživatele. V poli 'Šablona potvrzení nové objednávky hosta' zvolte šablonu 'New Order With Comment For Guest GR'
    user-manual-13.png

  5. Klikněte na 'Uložit nastavení'
    user-manual-14.png

  6. Smažte cache

Vytvoření objednávky s poznámkou

  1. přihlásíme se na frontendu jako zákazník

  2. Do košíku vložíme alespoň jeden produkt

  3. Jdeme do minikošíku a klikneme na 'Dokončit objednávku'
    user-manual-1.png

  4. V pokladně, v kroku 'Doprava' zvolíme libovolný způsob dopravy...
    user-manual-2.png

  5. ... a klikneme na tlačítko 'Následující'
    user-manual-3.png

  6. Jsme v kroku 'Souhrn & platby'. Zvolíme libovolnou platební metodu...
    user-manual-4.png

  7. ... a pod popisem platební metody klikneme na text 'Máte k objednávce nějakou poznámku?'
    user-manual-5.png

  8. Tím se 'rozbalí' formulářové pole pro poznámku... user-manual-6.png

  9. Něco napíšeme... třeba... 'Toto je naše poznámka. Testovací. Může zde být jakýkoliv vzkaz pro obchodníka.'
    user-manual-7.png

  10. Klikneme na 'Objednat'. Tím odešleme objednávku.
    user-manual-8.png

Přidávání poznámky ke košíku

Proklikejte se sem v administraci na backendu:
'Obchody > Nastavení/Nastavení > (scope) > Prodej > Poznámky k objednávce' a zkontrolujte, že Režim ukládání je 'Automatické ukládání' a Zobrazit v košíku je 'Ano'

  1. přihlásíme se na frontendu jako zákazník

  2. Do košíku vložíme alespoň jeden produkt

  3. Jdeme do minikošíku a klikneme na 'Zobrazit a upravit košík'
    user-manual-16.png

  4. ... a pod pod informacemi o produktu vidime text 'Poznámka k objednávce:'
    user-manual-17.png

  5. Něco napíšeme... třeba... 'Toto je naše poznámka. Testovací. Může zde být jakýkoliv vzkaz pro obchodníka.'

  6. Stiskněte tlačítko myši kdekoli na stránce - komentář se uloží

Proklikejte se sem v administraci na backendu:
'Obchody > Nastavení/Nastavení > (scope) > Prodej > Poznámky k objednávce' a zkontrolujte, že Režim ukládání je 'Uložení přes tlačítko' a Zobrazit v košíku je 'Ano'

  1. přihlásíme se na frontendu jako zákazník

  2. Do košíku vložíme alespoň jeden produkt

  3. Jdeme do minikošíku a klikneme na 'Zobrazit a upravit košík'
    user-manual-16.png

  4. ... a pod pod informacemi o produktu vidime text 'Upravit poznámku objednávky:'. Klikneme na to
    user-manual-18.png

  5. Něco napíšeme... třeba... 'Toto je naše poznámka. Testovací. Může zde být jakýkoliv vzkaz pro obchodníka.'

  6. A stisknutím tlačítka 'Uložit'. Teprve poté bude poznámka uložena

Kontrola poznámky

kontrola poznámky v mailu

Poznámka se objeví v potvrzení objednávky, které dostane zákazník.

Máte-li zapnuté posílání kopie objednávky, stejný e-mail přijde také obchodníkovi na zvolenou adresu.

  1. Podíváme se do emailu 'Potvrzení vaší objednávky ...'

  2. Vidíme (pod způsobem platby) naši poznámku?

user-manual-15.png

alternativní (novější) překlad a šablona:
user-manual-15a.png

alternativní (novější) překlad a šablona:
user-manual-15a.png

  1. Pokud máme zapnuté posílání kopie, stejný email by měl přijít i na adresu obchodníka. I v něm je naše poznámka.

kontrola poznámky v backendu

  1. přihlásíme se do backendu

  2. Proklikáme se k objednávkám: 'Prodej > Objednávky'

  3. V gridu objednávek najdeme naši objednávku. Již v gridu vidíme pole s poznámkou:
    user-manual-9.png

  4. Klikneme na tu objednávku a podíváme se ni podrobně. Poznámku vidíme i v detailu objednávky:

user-manual-10.png

alternativní (novější) překlad:
user-manual-10a.png

Řešení problémů

Postupovali jste podle návodu, ale nechová se to, jak by mělo? Zkuste:

Smazat cache

To pomůže ve většině situací, kdy v backendu provedete změnu, ale na frontendu ji nevidíte, přestože jste všechny změny v backendu uložili a okno s frontendovou stránkou znovu načetli.

Jak vyčistit cache?

  1. Pokud nejste přihlášeni do backendu, tak to učiňte.
  2. kliknout na "SYSTÉM"
  3. kliknout na "Správa mezipaměti" (v sekci "Nástroje")
  4. kliknout na "Vyprázdnit mezipaměť Magenta"

Kontaktovat administrátora

Samozřejmě se můžete setkat s problémem nebo se situací, která není v tomto návodu popsána. Doporučujeme kontaktovat vašeho administrátora. Pravděpodobně vám bude umět pomoci s vyřešením situace. Můžete se jej také zeptat, zda již není k dispozici novější verze našeho doplňku 'Poznámka u objednávky pro Magento 2 od GetReady'.